
Évekkel ezelőtt elkészült egy kalandjáték, mely sokáig csak német nyelven volt elérhető. A játék nagyon jól kidolgozott volt, az NPC-k végezték a rendes napi rutinmunkákat, és a történet is kellemes volt. Végül a rajongók kérésének engedve elkészült az angol nyelvű változat, majd később folytatás is, a Gothic II. 
A második epizód is remekül eltalált játék lett, bár a környezet talán kevésbé élő, mint elődjében volt. A történet ott folytatódik, ahol az első rész véget ért: miután megöltük a Sleepert, bent szorulunk a barlangban. Három hét telik el, mire Xardas a mágus kiteleportál minket onnan, addig páncélunk mágikus ereje tart életbe minket. Közben rengeteg dolog történik a külvilágban. A mágikus védőburok eltűnik a börtön fölül, a rabok kiszabadulnak, és az egyik gazda fel is fogadja őket, hogy a király katonái ellen megvédje magát. A szigetre megérkeznek a paladikok is, ők az egyetlen városkában szállásolják el magukat. Hogy a távozás még nehezebb legyen, Xardas elmeséli, hogy a Sleeper távozása előtt utolsó kiáltásával összehívta a gonosz lényeket mindenhonnan, jönnek a goblinok, orkok és a sárkányok is. 
 Sajnos mikor Xardas megment minket, ott marad az összes felszerelésünk a templomban, de ami még rosszabb, hogy annyira legyengülünk, hogy kezdhetjük előröl a fejlődést. Minden szintlépéskor kapunk pontokat, melyekből tanároknál fejleszthetjük a tulajdonságainkat vagy tanulhatunk különféle dolgokat, mint vívás, vadászat, lopakodás, kovácsmesterség. A harci képességek össze vannak kapcsolva, így egy bizonyos szint felett már fejleszteni kell a kétkezes fegyver skillt is, ha az egykezest növeljük. Ez ugyanígy igaz az íjra és a számszeríjra is. Mindent semmiképp sem tanulhatunk meg, így ajánlott már az elején elhatározni, hogy mit akarunk, varázslót esetleg közelharci vagy távolsági fegyverekkel jól bánó harcost.
 Sajnos mikor Xardas megment minket, ott marad az összes felszerelésünk a templomban, de ami még rosszabb, hogy annyira legyengülünk, hogy kezdhetjük előröl a fejlődést. Minden szintlépéskor kapunk pontokat, melyekből tanároknál fejleszthetjük a tulajdonságainkat vagy tanulhatunk különféle dolgokat, mint vívás, vadászat, lopakodás, kovácsmesterség. A harci képességek össze vannak kapcsolva, így egy bizonyos szint felett már fejleszteni kell a kétkezes fegyver skillt is, ha az egykezest növeljük. Ez ugyanígy igaz az íjra és a számszeríjra is. Mindent semmiképp sem tanulhatunk meg, így ajánlott már az elején elhatározni, hogy mit akarunk, varázslót esetleg közelharci vagy távolsági fegyverekkel jól bánó harcost. 
A szigeten uralkodó politikai helyzet miatt nekünk is el kell dönteni hamar, hogy hol állunk: csatlakozhatunk a volt rabokhoz, megpróbálhatunk bekerülni a paladinok közé, esetleg elmehetünk tanulni a kolostorba és tűzvarázslóvá válni. Persze ez nem lesz ilyen egyszerű. Ha lovagok akarunk lenni, akkor előbb a milíciához kell csatlakozni, de ennek csak a városka polgára lehet a tagja, polgárjogot csak az kap, aki állandó állással rendelkezik, állást pedig csak az, akit elfogad az egyik mester és még legalább négy azt mondja hogy maradhat. A tűzvarázslóknál látszólag egyszerűbb a helyzet, ott csak ezer arany és egy bárány kell a bejutáshoz. Ekkora összeget viszont nehéz lesz összeszedni, és bárányt sem egyszerű venni helyi gazdáktól. A volt börtöntelep lakóinál a városihoz hasonló sort kell bejárnunk. 
 A kapott képességpontokat rengeteg mindenre fordíthatjuk majd. Fejleszthetjük képességeinket, amire szükség is lesz, hisz minden fegyvernél meg van határozva milyen minimális képesség kell a használatához, illetve a manna is így növelhető. Tanulhatunk belőle harci képzettségeket, mint egykezes és kétkezes fegyverhasználat, íjászat és számszeríjászat, tanulhatunk varázslatokat, a vadászat trükkjeit, ezek segítségével az elejtett vadakból szerezhetünk eladható részeket, lopakodást, zárnyitást és varázsital-főzést is, kotyvaszthatunk majd gyógyitalokat, mannavisszaállítót, sőt akár olyat is, ami megnöveli valamely tulajdonságunkat permanensen.
 A kapott képességpontokat rengeteg mindenre fordíthatjuk majd. Fejleszthetjük képességeinket, amire szükség is lesz, hisz minden fegyvernél meg van határozva milyen minimális képesség kell a használatához, illetve a manna is így növelhető. Tanulhatunk belőle harci képzettségeket, mint egykezes és kétkezes fegyverhasználat, íjászat és számszeríjászat, tanulhatunk varázslatokat, a vadászat trükkjeit, ezek segítségével az elejtett vadakból szerezhetünk eladható részeket, lopakodást, zárnyitást és varázsital-főzést is, kotyvaszthatunk majd gyógyitalokat, mannavisszaállítót, sőt akár olyat is, ami megnöveli valamely tulajdonságunkat permanensen. 
A játék egyik hatalmas előnye, hogy nagyon keveset tölt: ha egyszer betöltötte az adott pályarészt, onnantól fogva nem kell semmi más neki, játszhatunk nyugodtan. Összesen három pályarész van, két hatalmas szabadtéri rész és a végén egy gigantikus barlang. Az első két helyszín között szabadon átjárhatunk majd, ha eléggé előrehaladtunk a játékban, míg az utolsó helyszínről nincs visszaút. 
 A harcrendszer szerencsére nem lett túl bonyolult. Ha elővesszük a fegyverünk az egérgombbal és a mozgásirányok egyszerre megnyomásával irthatjuk ellenfelünk. Az íjjakkal addig lőhetünk, míg van nyílvessző, a varázslatokkal pedig míg van mannánk. Vigyázni kell, mert nem ostobák a szörnyek, könnyen bekeríthetnek minket, ha nem figyelünk eléggé. A fegyverek és bekészített varázslatok között a számbillentyűkkel váltogathatunk.
 A harcrendszer szerencsére nem lett túl bonyolult. Ha elővesszük a fegyverünk az egérgombbal és a mozgásirányok egyszerre megnyomásával irthatjuk ellenfelünk. Az íjjakkal addig lőhetünk, míg van nyílvessző, a varázslatokkal pedig míg van mannánk. Vigyázni kell, mert nem ostobák a szörnyek, könnyen bekeríthetnek minket, ha nem figyelünk eléggé. A fegyverek és bekészített varázslatok között a számbillentyűkkel váltogathatunk. 
A játék grafikája nem nevezhető különösebben jónak, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy néha hatalmas belátható területek vannak, és ezekkel is könnyedén megbirkózik az engine. A szörnyek és az NPC-k tűrhetően kidolgozottak, a környezetre se lehet igazán panasz, de a mai csillogó villogó játékok mellett elég csúnyácska szegényem. A hangokra is körülbelül ugyanaz vonatkozik, mint a grafikára: semmi komoly probléma nincs vele, de igazán dicshimnuszokat se zengenék róla. Hosszú távon eléggé megunhatóak a zenék is, és a goblinok halálhörgése is csak az idegeket borzolja kellő játékmennyiség után. 
 Összességébe egy kellemes külsőnézetes akció-RPG-t sikerült összehozni a készítőknek, melyet magáért a játékért érdemes végigjátszani mindenkép. Senkit ne riasszon el a grafika, sokat veszít, ha kihagyja a programot. A stílus rajongóinak pedig kötelező darab.
 Összességébe egy kellemes külsőnézetes akció-RPG-t sikerült összehozni a készítőknek, melyet magáért a játékért érdemes végigjátszani mindenkép. Senkit ne riasszon el a grafika, sokat veszít, ha kihagyja a programot. A stílus rajongóinak pedig kötelező darab.