
Nemrég jelent meg az Unreal Tournament sorozat legújabb, harmadik tagja, az UT2004. Ez a játék nem tartalmaz akkora változásokat, mint amik az első rész és az UT2003 között voltak, inkább egy fejlesztett, jobb verziója csak az elődnek. De lássuk részletesebben, mi is változott a játékban. 
Az egyjátékos rész komoly fejlődésen esett át, most már tényleg olyan lett, mint amilyenre eredetileg tervezték az Unreal Tournament 2003 esetében is. Vehetünk és eladhatunk játékosokat, a mérkőzésekért pénz jár, valamint extra összeg jár a mérkőzés alatt elért bónuszokért is, így a duplagyilokért és hasonlókért. Játszhatunk az ellenfél egy játékosáért is, ilyenkor ha nyerünk, mienk lesz az ellen embere, míg ha vesztünk, akkor csak a feltett pénzt bukjuk. Néha ők is kihívnak minket, ekkor célszerű összeszedni magunkat, és nem veszíteni. Plusz pénzt tudunk még nyerni, ha az ellenfelet kihívjuk 1-on-1 mérkőzésre. A tétet ilyenkor mi határozhatjuk meg. A liga a selejtezőkkel kezdődik, először csak pár TDM meccs jön, majd ha összeválogattuk a csapatunk, nekik is bizonyítanunk kell (azaz ellenük kell egyet játszani és győzni). Innen mehetünk először a Double Domination ligába, majd két nyert mérkőzés után már a CTF is nyitva áll. Újabb két mérkőzésen kell diadalmaskodni a Bombing Runhoz, majd még két győzelem kell az Assaulthoz. Ha minden ligában megnyertük az összes meccset, jöhet a döntő. 
 Új játékmódokat is kapott a program. Az egyik az Assault, melyet az első UT-ből már ismerhetünk, bár itt jóval fejlettebb lett ez a mód. A második az Onslaught, mely teljesen új, és belekerült a Mutant és az Invasion is, melyeket már a 2003 egyik bónusz csomagja is tartalmazott. Újra megjelent a Last Man Standing is, mint különálló mód. Természetesen a régről jól ismert verziók is megmaradtak, mint a DM, TDM, CTF.
 Új játékmódokat is kapott a program. Az egyik az Assault, melyet az első UT-ből már ismerhetünk, bár itt jóval fejlettebb lett ez a mód. A második az Onslaught, mely teljesen új, és belekerült a Mutant és az Invasion is, melyeket már a 2003 egyik bónusz csomagja is tartalmazott. Újra megjelent a Last Man Standing is, mint különálló mód. Természetesen a régről jól ismert verziók is megmaradtak, mint a DM, TDM, CTF. 
Az Assault mód igen hasonlít a régi Unreal Tounamentben debütáló verzióhoz, az egyetlen komolyabb különbséget a járművek jelenik, melyek a legtöbb pályán megtalálhatóak. Az egyik csapat célja elfoglalni, míg a másiknak megvédeni valamilyen létesítményt. Ez mindig több lépésben történik, több célt is teljesíteni kell a győzelemhez. A támadók akkor nyernek, ha az időlimiten belül el tudják foglalni a célt, míg a védők értelemszerűen az idő lejártával érik el céljukat. Ezután csere jön, és a másik csapat próbálkozik, de ha a támadók nyertek az előző részben, akkor csak annyi ideig tart a második kör, mint amennyi idő kellett az előző győzelemhez. 
 Az Onslaught játékmód nagy pályákon zajlik, lehetőleg sok emberrel. Mindenféle jármű és pár különleges fegyver is szerepet kap ebben a módban, melynél a cél elpusztítani a másik bázisát. Ezt úgy tudjuk végrehajtani, ha a bázist védő pajzsot ártalmatlanná tesszük előbb. Vannak a pályákon kisebb bázisok, melyeket elfoglalva összeköttetést teremthetünk a bázisok között és hatástalaníthatjuk a pajzsot az ellenfél erődjében. A pont elfoglalása időbe telik, e közben megpróbálhatja az ellenfél ezt megakadályozni természetesen. Gyorsítható a dolog, ha a Pulse gun másodlagos lövésével tüzelünk közben a gömbre, ami épp készül.
 Az Onslaught játékmód nagy pályákon zajlik, lehetőleg sok emberrel. Mindenféle jármű és pár különleges fegyver is szerepet kap ebben a módban, melynél a cél elpusztítani a másik bázisát. Ezt úgy tudjuk végrehajtani, ha a bázist védő pajzsot ártalmatlanná tesszük előbb. Vannak a pályákon kisebb bázisok, melyeket elfoglalva összeköttetést teremthetünk a bázisok között és hatástalaníthatjuk a pajzsot az ellenfél erődjében. A pont elfoglalása időbe telik, e közben megpróbálhatja az ellenfél ezt megakadályozni természetesen. Gyorsítható a dolog, ha a Pulse gun másodlagos lövésével tüzelünk közben a gömbre, ami épp készül. 
A Mutant módban az első ellenfelet megölő játékos lesz a mutáns, csak ő ölhet, illetve ha úgy lett beállítva a játék, akkor az utolsó játékos a pontlistában. Aki megöli, az átveszi a mutáns helyét, és onnantól ő ölhet meg másokat. A Last Man Standingben az embernek meghatározott számú élete van csak, melyek ha elfogynak, kiesik a játékból. Alapban minden fegyver a rendelkezésére áll a játékosoknak, a cél utolsónak megmaradni. Az Invasionben a hullámokban támadó szörnyeket kell likvidálnunk, minden hullám egyre több és erősebb szörnyből áll. 
 Az UT2004 egyik újítását a járművek jelentik. Vannak földi és légi gépek is, a földön a könnyű kis dzsiptől kezdve egészen a nagy tankig terjed a skála. A légi járművek nagyon gyorsak, bár a gyorsulásuk miatt elég irányíthatatlanok néha. Páncélozottságuk megfelel a rendeltetésüknek tűzerejükkel egyetemben. A nagy tank 1600 HP-val rendelkezik, míg a kis vadászgép csak pár százzal. A tűzerejük is hasonlóan alakul, a harckocsiba ketten is beszállhatnak, a második ember egy könnyű géppuskát kezelhet ilyenkor.
 Az UT2004 egyik újítását a járművek jelentik. Vannak földi és légi gépek is, a földön a könnyű kis dzsiptől kezdve egészen a nagy tankig terjed a skála. A légi járművek nagyon gyorsak, bár a gyorsulásuk miatt elég irányíthatatlanok néha. Páncélozottságuk megfelel a rendeltetésüknek tűzerejükkel egyetemben. A nagy tank 1600 HP-val rendelkezik, míg a kis vadászgép csak pár százzal. A tűzerejük is hasonlóan alakul, a harckocsiba ketten is beszállhatnak, a második ember egy könnyű géppuskát kezelhet ilyenkor. 
A fegyverek nagy része megegyezik az Unreal Tournament 2003-ben fellelhetőekkel, bár vannak új fegyverek is. A normál arzenálba visszakerült a mesterlövészpuska, de megmaradt a lightning gun is. Hogy ne lehessen vele beguggolni valami sötét helyre és onnan lövöldözni (ezért készült annak idején az lightning gun is olyanra, amilyen), kis füstfelhő jelenik meg minden lövésnél, mely nem is oszlik el túl gyorsan. Ez valamennyire feltűnő is, de legfőképp a látást akadályozza. A járművek ellen is kerültek be fegyverek, egy rakétavető, mely képes befogni a célt, és egy gránátvető, mellyel szépen behinthetjük robbanóanyaggal az utat a földi gépezetek előtt. 
 A grafikai motor nem esett át akkora fejlődésen, mint az első két rész között, de természetesen javítottak sok mindenen. Sokkal gyorsabb lett az egész játék, kisebb gépeken jobban játszható, mint a 2003. Új játékos- és fegyverskinek kerültek a játékba, az ASMD esetében pedig lehet váltani a régi és az új kinézet között is.
 A grafikai motor nem esett át akkora fejlődésen, mint az első két rész között, de természetesen javítottak sok mindenen. Sokkal gyorsabb lett az egész játék, kisebb gépeken jobban játszható, mint a 2003. Új játékos- és fegyverskinek kerültek a játékba, az ASMD esetében pedig lehet váltani a régi és az új kinézet között is. 
A hangok esetében sem beszélhetünk egetverő újításokról, új zenéket és bemondóhangokat kapott a játék, valamint kicsit javítottak a többi hangon is. Az egyetlen fontos újítás ezen a téren a hangkommunikáció. Ez kétféleképpen is működhet: egyrészt játék közben a többiekkel beszélgethetünk, másrészt a játékban használható – pl. fegyverváltás – parancsokat akár szóban is kiadhatjuk. Ez utóbbi azonban elég jelentősen terheli a gépet, így csak erősebb konfiguráció esetén érdemes használni. 
 Összességében elmondhatjuk, hogy egy remek játék született megint, kijavították az előző rész hibáit, és sok hasznos és érdekes újítással bővítették ki a programot. A régi UT játékosok is tudomásul vehetik most már, hogy a játék megváltozott, és ezen az úton halad tovább, kicsit az UT, kicsit a Tribes és kicsit a Quake III keverékeként.
 Összességében elmondhatjuk, hogy egy remek játék született megint, kijavították az előző rész hibáit, és sok hasznos és érdekes újítással bővítették ki a programot. A régi UT játékosok is tudomásul vehetik most már, hogy a játék megváltozott, és ezen az úton halad tovább, kicsit az UT, kicsit a Tribes és kicsit a Quake III keverékeként. 
Unreal Tournament 2004
Nyissuk meg a konzolt a ~ billentyűvel és írjuk be a következők valamelyikét: 
allammo 999 - Töltény minden fegyverhez 
allweapons - Összes fegyver (feltöltve) 
loaded - Összes fegyver 
suicide - Öngyilkosság 
stat all - Összes eredmény 
quit - Azonnali kilépés (Windowsba) 
exit - Kilépés (főmenübe) 
playersonly - Idő lefagyasztása/újraindítása 
stat game - Statisztikák 
god - Sérthetetlenség 
killbots - Összes bot megölése 
ghost - Falon átmenés 
fly - Repülés 
walk - Séta (az előbbi visszaállítása) 
teleport - Telepont a célkereszthez 
summon xweapons.redeemerpickup - Redeemer 
summon xweapons.assaultriflepickup - Assault rifle 
summon onslaught.onsavrilpickup - Avril 
summon xweapons.bioriflepickup - Bio Rifle 
summon xweapons.flakcannonpickup - Flak Cannon 
summon onslaught.onsgrenadepickup - Gránátvető 
summon xweapons.painterpickup - Ionfegyver 
summon xweapons.sniperriflepickup - Lightning Gun 
summon xweapons.linkgunpickup - Link Gun 
summon onslaught.onsminelayerpickup - Akna 
summon xweapons.minigunpickup - Minigun 
summon xweapons.rocketlauncherpickup - Rakétavető 
summon xweapons.shieldgunpickup - Páncélfegyver 
summon xweapons.shockriflepickup - Shock Rifle 
summon utclassic.classicsniperriflepickup - Távcsöves puska 
summon Onslaught.ONSHoverTank - Goliath 
summon Onslaught.ONSPRV - Hellbender 
summon xweapons.supershockriflepickup - Super Shock Rifle 
summon Onslaught.ONSHoverBike - Manta 
summon Onslaught.ONSAttackCraft - Raptor 
summon Onslaught.ONSRV - Scorpion 
summon OnslaughtFull.ONSMobileAssaultStation - Leviathan 
summon OnslaughtFull.ONSGenericSD - TC-1200 
summon OnslaughtFull.ONSBomber - DragonFly/Phoenix 
stat fps - Fps (Frames per second) 
stat none - A fenti kikapcsolása 
behindview 0 - 1st person nézet 
behindview 1 - 3rd person nézet 
addbots # - Robotok (#=szám) 
stat audio - Audio 
FOV # - "Field of View" azaz nézőpont (#=szög) 
setname (név) - Játékos neve 
setres WxHxD - Felbontás (pl.1600x1200x32) 
switchteam - Csapatválasztás 
stat net - Hálózati játék statisztikái 
open (mapname) - Térkép 
setgravity # - Gravitáció (#=szám) 
setjumpz # - Ugrási magasság (#=szám) 
setspeed # - Játék gyorsasága (#=szám) 
slowmo # - Lassított felvétel (#=szám) 
togglefullscreen - Váltás teljes képernyős és ablakos mód között